Kai Møller fra Auksjonen.no presenterer årets veldedighetsauksjoner til inntekt for TV-aksjonen 2025 og Atlas-alliansen.
Kai Møller, daglig leder i Auksjonen.

Fra Funkygine til Papaya – unike opplevelser under hammeren for TV-aksjonen

Tren med Funkygine, få Papaya hjem i stua eller opplev en intim joik med Mikkel Gaup. Årets veldedighetsauksjoner på Auksjonen byr på kjente navn, sjeldne opplevelser og et felles mål – å samle inn mest mulig til TV-aksjonen.

Dette er bare noen av opplevelsene og objektene som legges ut på Auksjonen i forbindelse med TV-aksjonen 2025, der alle inntekter går uavkortet til Atlas-alliansen. Årets innsamling støtter mennesker med funksjonsnedsettelser i noen av verdens mest sårbare områder.

– Folk elsker å by på noe som er både unikt og meningsfylt. Når du kan sikre deg en opplevelse du kanskje aldri får muligheten til igjen – samtidig som pengene går til en god sak – sier Kai Møller, daglig leder i Auksjonen, som for åttende år på rad stiller Auksjonens plattform og ressurser kostnadsfritt til disposisjon for TV-aksjonen.

Unike opplevelser under hammeren

Årets auksjoner byr på en rekke unike opplevelser og objekter som kombinerer humor, kultur og samfunnsengasjement. I tillegg til kjente navn som Funkygine, Anne-Kat. Hærland, Sølvguttene og Big 5-podkasten, inkluderer årets liste både kunstverk fra Vebjørn Sand, Lea Alstad og Bjørg Thorhallsdottir, samt en VIP-pakke til The Gathering.

Auksjonene publiseres fortløpende på Auksjonen.no, og flere av objektene vil bli presentert under NRKs direktesending søndag 19. oktober.

Teknologien og menneskene bak dugnaden

Auksjonen stiller med både teknologi og mennesker for å sikre en trygg og profesjonell gjennomføring. Ingen andre auksjoner avsluttes samtidig med TV-aksjonen, slik at alt fokus rettes mot innsamlingen. Tre ansatte – to auksjonsmeglere og én fra markedsavdelingen – deltar også i NRKs studio i Bergen for å følge auksjonene under sending.

Samtidig ønsker Auksjonen å vise at engasjementet strekker seg langt utover den digitale plattformen.
– Vi håper så mange som mulig blir med og bærer bøsse på innsamlingsdagen. Hos oss oppfordrer vi både ansatte og deres familier til å bidra lokalt der de bor – det er en fin måte å være en del av fellesskapet på, sier Møller.

Stor oppmerksomhet og forventet engasjement

Med i snitt 60.000 daglige besøk på Auksjonen – og over 100 000 besøk på innsamlingsdagen i fjor – ser Auksjonen at TV-aksjonen skaper betydelig engasjement blant brukerne.

– Vi ser at interessen og trafikken øker vesentlig  disse dagene. Det viser at folk ønsker å bidra, og vi håper årets auksjoner vil bidra til å sette en ny innsamlingsrekord på plattformen, sier Møller.

Les mer og følg årets veldedighetsauksjoner på www.auksjonen.no/tv-aksjonen 

Våre siste saker her:

Foredrag på Midgard Vikingsenter: Hva er de grove tekstilene fra Tønsberg – og hvordan kan de brukes i dag?
Grove geitehårstekstiler med dateringer fra starten av middelalderen til Svartedauen...
Brødrene Freberg vant Landbrukets bærekraftspris 2025
Tre overraskede brødre fikk storfint besøk da landbruks- og matminister Nils...
Post i kassa bare én gang i uka – ny postlov på vei
Det mest oppsiktsvekkende i forslaget til ny postlov er at posten fremover bare...
Dette skjer i Tønsberg før jul
Fra julemarkeder og konserter til forestillinger og familiedager – her får du...

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.