Byavisa Tønsberg og Færder lanserer en ny type nettavis

For næringslivet og av næringslivet. Målet er å styrke næringslivet i området, og det gjøres enklest og best ved å kommunisere mest mulig.

I en by på Tønsbergs størrelse mener vi det er nødvendig med to aviser. Monopol er sjelden bra, spesielt for næringslivet, siden det fører til høye annonsepriser og ensidig markedsjournalistikk.

Derfor har vi skapt denne kanalen for dere.

Hvorfor skal næringslivet betale for å snakke sammen? Det finnes i dag ingen kanaler der næringslivet kan ha dialog eller dele nyheter. Sosiale medier har falt for sitt eget algoritmesystem – man når ikke frem. Dessuten er det umulig å isolere sitt publikum, spesielt B2B. Etablerte nettaviser har fokus på klikk, og lite miljø. Markedsjournalistikken er skapt for å selge inn høyest mulig antall klikk til annonsører, men de legger skjul på lesernes mentale tilstand etter at de har blitt lurt av nok en tittel inn til en intetsigende artikkel. Hvem vil kjøpe hagemøbler når de syder av raseri?

Vi vil ikke selge klikk. Vi vil selge fornøyde lesere som får oppfylt behovet de har for informasjon. Vi har mulighetene for å telle klikk, men vi ser kvantitet som uinteressant.

Hva er interessant å skrive om? Det bestemmer du. Det kan være artikler om bedriften din, det kan være kronikker om ting i tiden, det kan være tungt faglig stoff eller det kan være bilder fra bedriftens sommerutflukt. Du kan fortelle det øvrige næringslivet om nyansatte, nye kontrakter, nyheter fra bransjen din – eller kanskje du trenger noe som andre kan hjelpe deg med? Vi setter ingen grenser for hva som publiseres eller om hvilke temaer. Vi gir dere plassen og anledningen.

Publisering er enkelt og tilrettelagt slik at enhver skal kunne skrive og legge inn bilder. Vi sitter portvakt, og passer på at alt blir pent, ryddig og høflig. Og om skriving av innlegg tar for mye av tiden din, så kan vi hjelpe med det også. Alt vi vil er å skape en samlingsplass, en felles arena, en agora for det lokale næringslivet.

Tenk så morsomt å slå opp Næringsporten ved morgenkaffen og lese siste nytt om konkurrenten eller ditt eget firma!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.