Kavli og REMA 1000 søker 14 lokale hjertesaker som vil motta 35 000 kroner hver fra Kavli

Sammen med REMA 1000, skal Kavli i løpet av september dele ut totalt 500 000 kroner til 14 lokale hjertesaker i hele landet. Alle kundene i REMA 1000 får mulighet til å nominere sin hjertesak direkte i butikk ved å scanne en QR-kode. Hjertesaken kan også nomineres direkte på kavli.no.

Siden 1962 har Kavli delt ut hele overskuddet til gode formål, gjennom sin eier; Kavlifondet. Det betyr at hver gang du handler produkter fra Kavli eller Q-meieriene på butikken, er du med på å gjøre en positiv forskjell. Nå skal 14 lokale hjertesaker landet rundt få 35.000 kroner hver, men først ønsker de folkets forslag.

– Vi ønsker å løfte frem, hedre og støtte de lokale hjertesakene til folket. Frivillighet og dugnadsånd står sterkt i Norge, og det er mange som står på dag ut og dag inn for å skape positive ringvirkninger i sitt nærområde. Kanskje nå enda mer enn før. Det kan være snakk om et initiativ i ditt område som gjør en forskjell i barn og unges hverdag, en lokal gründer som vil gjøre en forskjell for mennesker eller miljøet der han eller hun bor, eller en ildsjel i idrettsklubben. Det er disse hjertesakene vi etterlyser, sier administrerende direktør i Kavli, Kristine Aasheim.

Hundrevis av REMA-butikker

Med på laget har Kavli fått dagligvarekjeden REMA 1000. Slik kan ordet spres i dagligvarebutikker og lokale krinker og kroker over hele Norge. I tillegg støttes butikkampanjen av en digital kampanje, og nominasjonene foregår på kavli.no.

Vanligvis er det Kavlifondet som finner mottakerorganisasjoner og -prosjekter. Nå er det folkets tur til å påvirke hvem som skal motta deler av Kavli sitt overskudd, sammen med en jury.

–  Vi er spente på å se hvordan engasjementet blir og hvilke hjertesaker som blir nominert i de ulike lokalområdene, og håper at midlene kan ha stor betydning i disse tider. Vi synes det er ekstra fint at de som nominerer vinnerformålene får lov til å overrekke gavesjekken sammen med oss i sitt lokalmiljø. Det tror vi kan bety mye for alle parter, sier markedsdirektør i Kavli, Gudfinna Traustadottir.

 

Kommet mange nominasjoner

Allerede har Kavli mottatt flere hundre nominasjoner fra hele landet.

– Vi ser at det er mange som har behov for økonomisk støtte i år. Prisene stiger, rentene er høye og flere og flere gode initiativ i lokalsamfunnet får det vanskeligere med å kunne holde tilbudet åpent. Vi ser mange nominere tilbud innenfor mental helse for barn og unge, og andre aktiviteter for vanskeligstilte i samfunnet – sier Aasheim.

Kort om kampanjen 

Samarbeidskampanje mellom Kavli og REMA 1000. Ved hjelp av folkets nominasjoner skal Kavli i 2023 dele ut 500.000 kroner fordelt på 14 gode, lokale formål. Kampanjen spres i REMA 1000-butikker og gjennom en digital kampanje i Kavli og REMA 1000 sine kanaler.

Kampanjen starter i september. Nominasjoner kan enkelt registreres i et skjema på   https://www.kavli.no/nominer-din-lokale-hjertesak. Frist for nominasjoner er i uke 39.

Man kan nominere lag, foreninger, gründere, ildsjeler og andre som gjør en positiv forskjell i lokalmiljøet. Det eneste kriteriet er at nominasjonen må være lokalt forankret. En egen jury bestående av representanter fra Kavli, Kavlifondet og REMA 1000 vil velge ut vinnerne. 

Våre siste saker her:

Foredrag på Midgard Vikingsenter: Hva er de grove tekstilene fra Tønsberg – og hvordan kan de brukes i dag?
Grove geitehårstekstiler med dateringer fra starten av middelalderen til Svartedauen...
Brødrene Freberg vant Landbrukets bærekraftspris 2025
Tre overraskede brødre fikk storfint besøk da landbruks- og matminister Nils...
Post i kassa bare én gang i uka – ny postlov på vei
Det mest oppsiktsvekkende i forslaget til ny postlov er at posten fremover bare...
Dette skjer i Tønsberg før jul
Fra julemarkeder og konserter til forestillinger og familiedager – her får du...

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.