Mona Jentoftsen er ansatt som markeds- og kommunikasjonssjef i rådgivningsselskapet Rejlers. Hun er i dag markedssjef og avdelingsleder for Kontroll i Rejlers-selskapet Omega Holtan.
Jentoftsen har jobbet i Omega Holtan i 12 år. Hennes nye rolle er et resultat av at Rejlers Norge i april kjøpte Omega Holtan.
– Vi er svært glade for at Mona har sagt ja til denne stillingen. Rejlers Norge vokser raskt og markeds- og kommunikasjonsarbeidet blir stadig viktigere for oss. Vi har betydelige vekstambisjoner i Norge, derfor er vi fokusert på kommunikasjon overfor potensielle medarbeidere og oppdragsgivere, sier administrerende direktør Petter Arnesen i Rejlers Norge.
Fortsetter også som markedssjef
Mona Jentoftsen har en bachelorgrad i markedsføring fra Handelshøyskolen BI og et år med arbeids- og organisasjonspsykologi fra Universitet i Bergen. Hun var driftssjef og markedssjef i Telia, før hun kom til Omega Holtan. Hun var før det markedssjef for Scanmar i åtte år. Hun vil fortsette i sine tidligere roller i Omega Holtan, i tillegg til markeds- og kommunikasjonssjef-stillingen.
– Arbeidet med å posisjonere og differensiere Rejlers fra de andre rådgivningsselskapene er en spennende oppgave. Vi er ledende innenfor elektrifisering, som er relevant både i et langsiktig bærekraftperspektiv og et mer kortsiktig strømsparingsperspektiv. Å få være med å forvalte og styrke en merkevare som har vært i markedet i 80 år er en glede, sier hun.
Sterk lokal forankring
Rejlers er en av de største rådgivingsaktørene i Norge innen elektro, automasjon, energi og klima. Mona Jentoftsen vil lede arbeide med selskapets kommunikasjon både nasjonalt og lokalt.
– Rejlers i Norge har en sterk lokal forankring. Vi har ti kontorer i Norge med rundt 200 medarbeidere. I tillegg har vi glede av å være en del av et betydelig nordisk rådgivningsmiljø med over 2 700 kollegaer. Kombinasjonen av det lokale og det internasjonale ser vi blir viktigere både for oppdragsgivere som trenger ulik kompetanse og for dem som vi ansetter, sier hun.