Foto: Magnus Beyer Brattli

Penger til ny, norsk turportal

Statskog bidrar med 250.000 kroner til å videreutvikle norsk, digital turplanlegging.

Den digitale inngangen til helsebringende, analoge friluftsopplevelser blir stadig viktigere. Inspirasjonen og planleggingen starter som regel på mobilen, sier kommunikasjonssjef i Statskog, Trond Gunnar Skillingstad.

UT.no inneholder nå over 16.000 turforslag med rutebeskrivelser, bilder og praktisk informasjon. Det er flere millioner søk i portalen hvert år.

Statskogs tilskudd på 250.000 skal bidra til videreutvikling av den digitale tjenesten UT.no. Turportalen er en tjeneste fra Den Norske Turistforening, i samarbeid med Statskog, Friluftsrådenes Landsforbund, Miljødirektoratet og Kartverket.

Våre siste saker her:

Hundeeiere: Pass på dette i sommer
Sommeren er i gang for både to- og firebente. Denne herlige tiden kan by på...
Spontanbryllup? Ikke glem dette!
Noen ønsker å gifte seg på Pride-feiringer i hele landet, andre planlegger et...
Forbrukerrådets solkremtest 2025
Forbrukerrådet har testet 29 solkremer, og vurdert både faktor, ingredienser...
Tønsberg, Berger og Larvik leder norsk designinvasjon i København
Jensen Beds i Berger og Lundhs fra Larvik skal friste danske og internasjonale...

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.