Gjermundsen Auto AS og Tønsberg Næringsforening inviterte næringslivet til speed(ing)dating torsdag. 30-40 møtte frem, og Gjermundsen Auto bød på frokost og biler.
Utenfor Gjermundsen Auto på Kilen sto det en lang rekke biler som skulle ta oss med ut på tur. Alle elektriske, selvsagt, for det er kun det Gjermundsen har i dag. Mazda, Hyundai og Maxus.
Sightseeing
Gunnar Gjermundsen tok gruppen med på en sightseeing gjennom verkstedet og dekkhotellet i de relativt nye lokalene på Kilen.
-Her har vi 45 biler innom hver dag, sa Gjermundsen da vi sto inne på verkstedet. Roboter på hver side av verkstedplassene gjennomsøker firehjulsdriften på bilene på sekunder, i stedet for 40-50 minutter manuelt.
Dekkhotellet har plass til 3.012 dekksett, og de stables i høyden etter en vask, nøye merket for at de lett skal komme hjem til sin eier når oppholdet er over.
-Dekkhotellet er en måte for oss å holde kontakt med kundene våre på. Moderne biler krever lite reparasjoner, og når en kunde kjører av gårde med den nye bilen sin, kan det hende vi ikke ser kunden igjen på et par år. Nå har vi muligheten til å hilse på dem to ganger i året, sier Gjermundsen.
Ut på tur
Så var det tid for det vi alle hadde kommet for – speed(ing)dating. De fremmøtte ble delt ganske tilfeldig inn i grupper med tre eller fire, og hver gruppe fikk en bil og en iPad som skulle lose oss rundt og gi oss oppgaver å løse. Første stopp var travbanen, der iPaden skulle brukes til å lage en 15 sekunders lang reklamefilm for bilen vi kjørte. Deretter gikk ferden til Flykafeen, der vi fikk kaffe og boller. Så gikk turen til Greveskogen, og til slutt tilbake til Gjermundsen Auto. Underveis plinget det flere ganger i iPaden med et quizspørsmål om Tønsberg, og vi hadde også i oppdrag å ta gruppeselfie og et fint motiv av Tønsberg. Alle medlemmene i gruppene skulle være sjåfører, og vi ble oppfordret til å spørre hverandre om jobb og bedrift.
Det ble kåret tre vinnergrupper, og premiene sto Gjermundsen Auto for. Men den viktigste premien var å bygge nye relasjoner:
-Var det noen som fikk ny kunnskap om hverandre, og til og med tanker om samarbeidspartnere i løpet av turen? Håvard Løkke i Tønsberg Næringsforening var klar på sin intensjon med arrangementet: Å koble det lokale næringslivet sammen og styrke synergier og samarbeidsmuligheter.
Et av oppdragene var å lage en reklamefilm for bilen. Her holder Kjartan Aastvedt fra Perfekt Ur iPaden, mens Ole Harald Flåten reklamerer.